Divorţul religios


scarasuflet

-T. T. E o problemă delicată în ceea ce priveşte divorţul religios, am întâlnit tineri care ştiau de el dar când au mers la episcop au primit un refuz că nu se poate…

-Regretabil dacă se întamplă aşa ceva, pentru că se dă prilej la dezordine morală în viaţa de familie a credinciosului, la prilej de păcătuire prin Taina Cununiei, s.a.m.d.

Nu vreau sa supar pe nimeni si nici sa fac vreun repros cuiva, fiecare va raspunde în faţa lui Dumnezeu după cât de în serios şi-a luat misiunea pe care o are şi cât de mult a îndreptat viaţa credincioşilor spre Împărăţia lui Dumnezeu. Consider că motivul pentru care se mai procedează şi astfel din partea celor ce ar trebui să rezolve astfel de cazuri, este faptul că prea puţin este cunoscut şi practicat aspectul acesta, a divortului religios, ne gândindu-se la modul serios la repercursiuni şi consecinţe morale pe care le poate aduce ignorarea unui astfel de aspect.

Credincioşii se aşteaptă de la noi preoţii să le dăm sfaturi şi soluţii de a-şi pune viaţa în ordine si a împăca conştiinţa, de a-i îndruma corect la viaţă religios-morală. De aceea, credincioşii se şi dezvinovăţesc dând vina pe noi preoţii, de alfel cum va fi şi la judecata universală şi cred că au dreptate. Chiar de la începutul preoţiei am dat mare importanţă aplicabilităţii „divortului religios”.

Întotdeauna când a fost vroba să administrez cununia a 2-a sau a 3-a unor persoane ce au mai fost cununate religios, le-am cercetat dacă au divorţul civil şi dacă au cununia religioasa. Am avut cazuri în experienţa anilor de preoţie ce au trecut să constat că erau persoane care trăiau în acelaşi timp cu 3 femei, fară să aibă conştiinţa păcatului, deoarece considera că au cununie religioasă cu toate trei şi ca atare Dumnezeu nu-i poate considera lui păcat. Am constatat ca se întâmplă lucrul acesta din cauză că preoţii care administrează cununia a 2-a şi -3-a nu cer divorţul religios. Întotdeauna, pe persoanele în cauză, le-am pus să facă o cerere către ierarh, să alature o copie de pe sentinţa de divorţ civil, la care am alăturat şi eu în calitate de preot, un raport din partea parohiei şi le-am pus în mâna persoanelor în cauză trimiţându-i la episcop ca să ceară desfacerea cununiei religioase.

Niciodata nu au fost refuzaţi de către episcop, niciodată nu li s-a spus ca nu este necesar ci de fiecare data li s-a înmânat o dovadă semnată de ierarh prin care li se confirma desfacerea harică a cununiei precedente, şi binecuvântarea de a primi o nouă cununie şi li se spunea canonul pe care-l aveau de făcut, de obicei 2 kg de ceara de albine. Chiar luna trecută am avut un caz, s-au dus la ierarh, au primit divorţul religios şi binecuvântarea pentru a primi cununia a2-a.

Cununia religioasă o poate săvârşi preotul, dar desfacerea ei nu poate decât ierarhul. Chiar dacă nu implică a rânduială specială, simpla cercetare şi dezlegare a ierahului are efect canonic şi haric asupra celor care au primit Taina Cununiei pentru a a se considera desfăcută. Atunci şi în conştiinţa credincioşilor se petrece liniştirea conştiinţei şi că ei au fost despărţiţi nu numai civil ci şi religios.

Parintele Profesor Dr. Nicolae Nicula, decanul Facultăţii de Teologie din Bucureşti a publicat un articol intitulat „Ce este divorţul religios şi ce importanţă are el în administrarea Tainei Cununiei?”, redau doar un fragment, concluzia cu care încheie articolul: „Problema divorţului religios sau bisericesc trebuie luată serios în seamă şi reinstaurată în viaţa Bisericii. Divortul religios ne fereşte de greşeala de a săvârşi cununii care nu sunt îngăduite sau permise de Biserică, şi mai ales de a încuraja sau practica bigamia, trigamia şi concubinajul [27]. În acelaşi timp, divorţul religios sau bisericesc aduce şi liniştirea constiinţei noastre, ştiind că despărţirea a fost sancţionată şi de autoritatea bisericească, dându-ne posibilitatea fie de a rămâne singuri şi fără obligaţii morale faţă de soţul din prima căsătorie, fie de a întemeia altă familie. În felul acesta, se contribuie la strădania de a asigura actului căsătoriei seriozitatea pe care o merită sfinţenia de care trebuie să fie impregnată şi puterea sau rolul de a contribui la redresarea morală a familiei şi a societăţii.” [28]

_______________________________
[27].- Vezi şi pr. prof. dr. Nicolae D. Necula, Săvârşim slujba Cununiei soţilor divorţaţi şi recăsătoriţi? în Tradiţie şi înnoire în slujirea liturgică, vol. I, Galaţi, 1996, p. 216-219).
[28].-Pr. prof. dr. Nicolae D. NECULA- decanul Facultăţii de Teologie „Patriarhul Justinian” a Universităţii din Bucureşti.

Anunțuri

Un gând despre &8222;Divorţul religios&8221;

  1. maria
    -Regretabil dacă se întamplă aşa ceva, pentru că se dă prilej la dezordine morală în viaţa de familie a credinciosului, la prilej de păcătuire prin Taina Cununiei, s.a.m.d.

    R:Nu am citit la nici un Sfânt Părinte de asemenea dezlegare.Desi ar fi de mare laudă dacă s-ar face asa ceva,mai ales in timpurile noastre de astăzi.Si chiar dacă se face…mare lucru nu se rezolvă ci doar am văzut undeva ,că se face comert din asa regulă care ar trebui să le fie de folos la mântuire.

    Uitati ce am gasit.mărturia cuiva care zice de o anume DISPENSĂ…

    „Atunci când cei care se căsătoresc religios au mai fost căsătoriţi, au nevoie de această dispensă. Aşa este legea ecumenică. Pentru a te putea căsători. Această dispensă îţi dă voie la o nouă căsătorie religioasă. Şi bineînţeles că aceste dispense sunt contra cost. Cel puţin cea pentru soţie, pe care am primit-o de la Arhiepiscopia Bacăului şi Vrancei, a fost în regulă. Mi s-a spus aşa… Dacă doriţi să achitaţi 50 de lei în contul Arhiepiscopiei şi mi-a dat contul. Dar a fost menţionat Dacă doriţi… bineînţeles că eu am plătit. Dar în situaţia Bucureştiului a fost diferit. Taxa era de 100 de lei, a fost taxă diferită, nu înţeleg de ce, mai ales că era pentru acelaşi lucru. De acolo nu mi-au trimis dispensa până nu am trimis eu dovada achitării acesteia”, ne povesteşte românul despre experienţa sa în procurarea dispenselor religioase necesare pentru a se putea căsători, în biserică, pentru a doua oară.
    http://www.diasporaro.com/va-casatoriti-religios-doua-oara-nu-fara-dispensa/

    Vedeti cum sînt batjocorite Sfintele Taine?!!DIN CARE SE FACE COMERT.

    Divortul conform Sfintilor Părinti nu e asa de simplu si asa cum îl aplicăm noi.El trebuie să indeplinească niste conditii ca să fie valabil.Caci legile lui Dumnezeu,dacă nu sînt aplicate asa cum ne-au fos predate ,nu coboara Harul Duhului Sfânt ca să le binecuvinteze.Si prin urmare,dacă divortul nu indeplineste conditiile care au fost lăsate de Sfintii Părinti el TOT LEGAT RĂMÎNE…căci harul nu se coboară la dezlegările omenesti.

    Astăzi sânt dezlegati fără opreliste,si fără să-i intrebe cineva dacă indeplinesc conditiile puse de Sfinti,si de Insusi Mântuitorul.
    Oricine ar lăsa pe muierea sa şi va lua pe alta, prea-curveşte. Iar dacă muierea va lăsa pe bărbatul său şi se va mărita cu altul, prea-curveşte (Marcu 10, 11-12)

    Si ei sînt cununati ,de fapt sînt AMĂGITI,că ei nefiind dezlegati de Sfintii Părinti ci doar dezlegare omenească,ei sînt tot in desfrînare trăiesc…si prin urmare sînt AMĂGITI si OSÎNDITI in felul ăsta pe VESNICIE.Si Nimeni nu sesizează asta.Ei care au fost alesi de Dumnezeu să ne fie lumină.

    Am constatat ca se întâmplă lucrul acesta din cauză că preoţii care administrează cununia a 2-a şi -3-a nu cer divorţul religios.

    R:Cîti dintre preoti aplică căsătoria a doua si a treia conform Sfintilor Părinti.?E BĂTAIE DE JOC CE SE INTÂMPLĂ!! SE OSÎNDESC MII DE SUFLETE SI NIMENI NU FACE NIMIC !!

    Cununia religioasă o poate săvârşi preotul, dar desfacerea ei nu poate decât ierarhul. Chiar dacă nu implică a rânduială specială, simpla cercetare şi dezlegare a ierahului are effect canonic şi haric asupra celor care au primit Taina Cununiei pentru a a se considera desfăcută.

    R:Efect canonic are,dacă ele sînt aplicate conform Sfntilor asa cum ni le-au predat…altfel de dezlegari omenesti sînt NULE.sînt osîndă si chin vesnic…si mai mult…e chinul incă de aici

    R:Simpla cercetare?…oare nu trebuie cercetat cu mare atentie ca nu cumva aceste suflete să fie pe scaunul osînditilor?!!

    Atunci şi în conştiinţa credincioşilor se petrece liniştirea conştiinţei şi că ei au fost despărţiţi nu numai civil ci şi religios.

    R:NU VOR AVEA PACE SI LINISTE…ACOLO UNDE ESTE INCĂLCAT CUVÎNTUL LUI DUMNEZEU E NUMAI ZBUCIUM SI CHIN….CUNOSC FAMILII CARE S-AU DESPĂRTIT NECANONIC(adică,nu asa cum au lasat Sfintii)SI S-AU CĂSĂTORIT A DOUA OARĂ,SI IADUL E IN CASA LOR.
    NU NE PUTEM DESPĂRTI ASA DE USOR CUM NI SE PARE…DACĂ NU VOM INDEPLINI CONITIILE LASAE DE SFINTII PĂRINTI…DIVORTUL NU E VALABIL…NU ARE DEZLEGAREA SI BINECUVÎNTAREA LUI DUMNEZEU

    CITIT CARE SĂNT CONITIILE PE CARE TREBUIE SĂ LE INDEPLINEASCĂ CINEVA CA DIVORTUL SĂ FIE VALABIL SI BENECUVÎNTAT D EDUMNEZEU.
    ***************************************
    CARE SÂNT CONDITIILE ,CA CINEVA SĂ DIVORTEZE….CA DIVORTUL LUI SĂ FIE VALABIL INAINTEA LUI DUMNEZEU…
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/10/29/care-sant-conditiile-ca-cineva-sa-divorteze-ca-divortul-lui-sa-fie-valabil-inaintea-lui-dumnezeu/
    ********************************************
    DESPRE CASATORIILE NECANONICE
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/10/27/despre-casatoriile-necanonice/
    *************************************
    CINE SE POATE CĂSĂTORI A DOUA OARA CONFORM SFINTELOR CANOANE
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/10/29/cine-se-poate-casatori-a-doua-oara-conform-sfintelor-canaone/
    **************************************************************************************************
    CINE SE POATE CĂSĂTORI A TREIA OARĂ…
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/11/19/cine-se-poate-casatori-a-treia-oara/
    ***************************************
    CINE SE POATE CĂSĂTORI A DOUA SI A TREIA OARA CONFORM SFINTELOR CANOANE ALE SFINTILOR PĂRINTI….CA,SĂ FIE BINECUVÂNTATĂ DE DUMNEZEU CĂSĂTORIA LOR
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/11/19/cine-se-poate-casatori-a-doua-si-a-treia-oara-conform-sfintelor-canoane-ale-sfintilor-parinti/
    *******************
    DESPRE CUNUNIILE RELIGIOASE NEVALABILE…. IEROSCHIM. XENOFONT HORGA
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnic.wordpress.com/2015/11/12/despre-cununiile-religioase-nevalabile-ieroschim-xenofont-horga/
    *************************
    CATE CASATORII INGADUIE BISERICA
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/09/08/cate-casatorii-ingaduie-biserica/
    *************************
    CANONUL 48 APOSTOLIC….DIN PIDALION…..DESPRE DIVORŢ DUPĂ CANOANELE SFINŢILOR PĂRINŢI
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/11/14/canonul-48-apostolic-din-pidalion/
    **************************

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s