Molifta miresei… necurate ?


cununie_2

-„Eu ştiam că se poate face o moliftă, în cazul că mireasa se află în aceasta perioadă de necurăţie, este greşit acest lucru?”

-Este foarte greşit. Mai greşit decât atât nu se poate. Fără să exagerez. Am auzit şi eu de această practică pe care o fac unii preoţi, în special cei tineri. Eram foarte curios să aflu ce fel de moliftă poate fi aceasta şi de unde au luat-o. Ca să aflu, că au adaptat molifta de la femeia lehuză. Mai greşit nici că se poate.

Cum ai putea să citeşti rugăciunea de la molifta lehuzei, când starea femeii la ciclu nu se aseamănă cu starea femeii lehuze? Cum ai putea să citeşti această rugăciune, când pentru lehuză, se citeşte rugăciunea după ce a ieşit din necuraţia ei, adică după 40 de zile împlinite şi ea este deja curată când i se face molifta, pe când femeia la ciclu este chiar în timpul necuraţiei ei?

Cum citeşti această rugăciune, care nu poate s-o vindece pe femeie de necurăţie? Lehuza după moliftă devine curată fapt pentru care i se permite să intre în biserică, pe când mireasa după moliftă intră în biserică tot necurată. Întreb pe acel preot şi pe credincioasa în cauză, dacă a citit acea rugăciune, mireasa a devenit curată, s-a rezolvat cu necuraţia din trupul ei? S-a curăţit cumva în urma citirii făcute de preot, ca să poată intra în Biserică sau a rămas tot necurată? Dacă rugăciunea ar avea efect imediat vindecător, iar mireasa ar deveni curată, atunci rugăciunea ce s-a citit este de folos, dacă nu degeaba s-a citit că tot necurată a rămas. Mireasa a intrat tot necurată în Biserică şi a primit Taina Cununiei pe necurăţie trupească, întinând Biserica, Evanghelia, Crucea, Cununiile, pe preot, pe naşi, pe toţi de care s-a atins şi întinându-şi propria cununie. Mă întreb, nu este aceasta o mare înşelătorie? L-am păcălit pe Dumnezeu sau ne-am păcălit pe noi? Nu este acesta un mare păcat?

Dacă ar fi fost o astfel de rugăciune folositoare în cultul ortodox, de mult timp era pusă în rânduielile bisericeşti şi ar fi fost folosită de toţi preoţii în astfel de situaţii. Dar, ea nu există.

Un singur efect poate avea o astfel de practică: de a adormi conştiinţa păcatului, prin care întinăm Locaşul cel Sfânt, înjosindu-L pe Dumnezeu şi întinându-ne viaţa noastră, pe care ar fi trebuit s-o începem în curăţie trupeasca şi cu binecuvântarea lui Dumnezeu.
Apoi, Canoanele 6 şi 7 al Sfântului Timotei, poruncesc că femeile necurate nu pot primi Sfintele Taine, printre care şi Taina Sfintei Cununii, dând singura soluţie, de a se amâna cununia.

Dacă, o astfel de moliftă nu există în cultul ortodox, preotul care face aceasta nu-şi bate joc de: Dumnezeu, biserică, preoţie, taine şi credincioşi?
Este o înşelătorie; este o inovaţie care contravine canoanelor şi Sfintelor Scripturi, un mare păcat, pentru care Sfântul Apostol Pavel spune că „nimic necurat, nu va intra în Împărăţia lui Dumnezeu” [63].
_____________
[63].- Efeseni 5,5.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s