Convertirea unui protestant la ortodoxie


botez2 Botez1 botez3

Sărut-mâna părinte şi mă iertaţi de îndrăzneală, vă scriu în legătură cu botezul unei persoane de altă religie la ortodoxie. Persoana în cauză a fost protestant calvin şi prin voia dânsului a dorit să treacă la ortodoxie în urma multor discuţii care le-am purtat cu dânsul şi mai ales în urma experienţei dânsului în biserica ortodoxă, în perioada Săptămâna Mare şi a Sfintei Învieri.

Botezul s-a produs acum o lună, mai exact pe 1 septembrie. Menţionez că dânsul este deja la o vârstă înaintată, iar pe certificatul lui de botez nu scria clar în ce confesiune protestantă era botezat. Preoţii au decis să facă tot botezul, bineînţeles cu trecera dânsului la credinţa ortodoxă şi mărturisirea acesteia. Are acest lucru un caracter anticanonic că a fost botezat în apă?

-Protestanţii trebuiesc botezaţi, deoarece ei nu cred în Sfintele Taine. Ei nu au Taine şi nu cred în ele, au simboluri. Chiar dacă fac şi ei un fel de botez, pentru ei nu înseamnă Taină, ci simbol. Adică, un fel de ritual simbolic fără participarea Sfântului Duh. Din cauza aceasta, botezul şi împărtăşania protestanţilor nu sunt valide (valabile).

Părintele a procedat corect cu primirea lui la Ortodoxie. I-a adminsitrat trei Taine: Botezul, Mirungerea şi Sfânta Împărtăşanie. Nu aveţi de ce vă tulbura şi să nu vă faceţi probleme. Cei ce au Sfintele Taine valide, cum este biserica catolică, biserica de rit vechi, greco-catolică şi altele care săvârşesc botezul în numele Sfintei Treimi şi-l recunosc ca Taină, având şi taina preoţiei lucrătoare şi sfinţitoare, aceştia se primesc la ortodoxie numai prin administrarea Tainei Mirunginrei şi a mărturisirii de credinţă.

-Aşa mă gândeam şi eu, pentru că trăiesc în Olanda printre protestanţi, dar eu întotdeauna am considerat că e cel mai bine să întreb un preot, întrucât dumneavoastră cunoaşteţi despre Sfinte Tainele şi canoanele bisericeşti. În timpul ceremoniei religioase a Botezului care a fost în limba română, au existat şi fraze în limba engleză în care dânsul mărturisea credinţa ortodoxă şi în care a spus şi Crezul ortodox.
Dumnezeu a făcut minunea de l-a chemat la adevărata religie, la ortodoxie, pentru că este om matur deja trecut de prima tinereţe, asta după zile întregi de discuţii care le-am avut cu dânsul şi după ce însuşi a trăit experienţa divină în Săptămâna Mare şi Noaptea Învierii de anul acesta. Astăzi abia va merge şi se va spovedi pentru prima dată la un preot ortodox care vorbeşte olandeză şi dacă părintele va binevoi va lua şi prima Împărtăşanie.

-Foarte bine. Se poate împărtăşi, pentru că a primit Botezul. El este creştin ortodox să aveţi grijă să-i daţi cărţi ortodoxe să le citească, de unde să înveţe bine credinţa ortodoxă. Trebuie menţinut pe linia ortodoxă şi să-i îmbogăţiţi cunoştinţele religioase ortodoxe.

-Slavă Bunului Dumnezeu! I-am luat Biblia ortodoxă în limba engleză (cu foarte multe note explicative) de la biserica ortodoxă română din San Francisco, şi o carte unde are rugăciuni de seară şi de dimineaţă, precum şi la diverse nevoi, paraclisul Maicii Domnului, rugăciuni înainte şi după împărtăşanie, toate în engleză, Sfânta Liturghie în engleză. I-am luat cartea părintelui Seraphim Rose, “Ortodoxia şi religia viitorului” în limba engleză şi mai am pe listă „Sufletul după moarte în tradiţia ortodoxă”, a lui Jean-Claude Larchet, tradusă în engleză. A învăţat să ţină post, să se roage, să meargă la biserică, să renunţe la tot ceea ce e vicios, a învăţat să se spovedească cu îndrumarul părintelui Nicodim Măndiţa, tradus şi explicat dânsului, să îşi facă Sfânta Cruce, să o cinstească pe Maica Domnului, să nu trăiască după nevoile trupeşti, ci după cele sufleteşti (unde este de lucrat, dar ascultă tot ce i se spune şi nu este îndărătnic, ceea ce-l ajută să avanseze). În viitorul apropiat intenţionez să mai caut şi alte cărţi valoroase ale Ortodoxiei, dar trebuie să caut varianta în engleză. Am luat-o foarte în serios, deoarece o simt ca o responsabilitate care mi-a fost dată mie şi căruia dacă nu îi ofer informaţia şi sfatul corect, voi fi pedespită pe lumea cealaltă, că nu i-am spus tot ceea ce ştiam, sau nu l-am îndrumat unde ar putea găsi răspunsul corect. Eu am fost crescută la biserică, pe la mănăstiri, bineînţeles, am şi eu multele mele păcate, neputinţe, rezultate din necredinţă, însă aducerea cuiva la Adevărata Credinţă m-a schimbat. Dânsul face parte din viaţa mea şi îmi dau seama că oferirea unui exemplu bun şi aprinderea şi menţinerea dragostei lui Hristos în inima lui, duc la câştigarea unui suflet care este nemuritor şi nepreţuit.

-Dumnezeu să vă binecuvânteze. Urmaţi-vă credinţa şi conştiinţa, păstraţi-vă inima curată, osteniţi-vă de a-l face să meargă pe drumul credinţei cu dumneavoastră, cereţi ajutorul lui Dumnezeu zilnic şi o să fie bine. Ceea ce aţi spus este foarte bine, să vă ajute Dumnezeu să le duceţi la bun sfârşit. Să nu părăsiţi Biserica. Cu ceea ce am să pot am să vă ajut, măcar cu sfatul cel bun. Îndrăzniţi să mi-l cereţi ori de câte ori simţiţi nevoia s-o faceţi.

Lasă un răspuns

